Voor een fysiotherapeutische kliniek maakte videoproducent Dirk van der Ven een paar mooie, strakke bedrijfsfilms. Voor het inspreken kwam hij bij mij, want we hebben al eerder samengewerkt. (Zo’n 70% van mijn klanten komt later terug met nieuwe opdrachten. Die andere 30% heeft voornamelijk eenmalige klussen, zoals telefooncentrales.)
‘Doe het zakelijk, Martijn’ was de instructie. Dus dat deed ik, al probeer ik er dan toch ook wat enthousiasme in te leggen. ‘Sorry, maar nou duurt het te lang,’ was de feedback. Ach, dat kan. Dan doe ik het toch over? Want zo werkt het: de opdrachtgever loopt bij mij geen enkel risico.
En als ik Dirk even mag citeren uit zijn laatste mail: ‘Fysiopoll was uitermate tevreden. De stem, de beelden, de muziek. Alles klopte! Fantastisch. Is het een stem van een bekende Nederlander vroegen ze aan mij? Ik zeg: Hij leest het nieuws op de radio voor geloof ik… Ik kijk uit naar de volgende samenwerking. Mijn first choice in voice…’
Het resultaat zijn deze drie films: