Onder het motto: ‘Nee heb je, ja kun je krijgen’ benaderen studenten die afstuderen van een media-opleiding me wel eens voor een project. Omdat ik graag in een goed blaadje kom te staan bij de nieuwe Jan de Bont de nos jour, ben ik daar vaak wel voor te porren.
Onderstaande video is weliswaar voor Levi’s 501 maarrr…. laten we even duidelijk stellen dat dit niet de opdrachtgever was. De studenten van de opleiding International Media & Entertainment Management aan de NHTV in Breda wilden hun eindopdracht graag zo realistisch mogelijk maken en kozen dus een echt bestaand bedrijf. Nou, als ik Levi’s was wist ik wel wie ik nu ging bellen!
(NB: de video is wel spannend, maar wordt nergens echt griezelig of onsmakelijk. Kinderen kunnen gerust kijken. Scherm te smal? Rechtsboven op de site kunt u op ‘breed’ klikken.)
Ik kreeg ook een stukje uit de beoordeling toegestuurd:
“Hoi Martijn,
Vorige week onze pitch presentatie gehad. Mede dankzij jouw voice-over is het een enorm succes geworden. We zijn beoordeeld als veruit de beste van het jaar. Termen als “Brilliant” “Industry standard” “The best concept today” waren niet van de lucht. De video is bekeken door 150 afstuderende media & entertainment studenten, een jury panel van mensen uit het werkveld en door de docenten.
Alles was fictief en alleen in de naam van school, maar ons concept is dermate goed ontvangen dat we er nu serieus werk van gaan maken om dit ook voor Levi’s zelf te pitchen.
Met vriendelijke groet,
Kasper Siemons
Productie leider Levi’s group 4 – IMEM NHTV”
Kijk eens aan, heb ik mijn goede daad voor 2010 weer gedaan!