Bij Radioactie.nl hadden ze een leuk plan: een (fake) commercial voor een bedrijf dat het zich wel erg moeilijk had gemaakt met hun domeinnaam. Op chaud-online.nl verkopen ze namelijk kacheltjes, maar helaas gaat meer dan de helft van de kostbare zendtijd op aan het uitleggen van dat moeilijke adres. Om met Dr. Sickbock te spreken: ik zie dat vaker in mijn praktijk…
De bedoeling was een enthousiaste stem die worstelt met dat lastige adres. Ik maakte een paar versies en in een opwelling liet ik er een eindigen op gehijg. Die werd het dus! Hij klinkt zo:
Maar eh… het was dus voor RadioActie.nl. Op zich een goed idee, maar als alle commercials gaan eindigen op hetzelfde adres kost mij dat wel werk!
Ook een commercial, nep of juist serieus? Bel of mail voor een kennismaking of vraag meteen een offerte. Ik beloof aan de telefoon niet te hijgen…
Beste Martijn,
Langs deze weg dank voor je prettige samenwerking.
Als ons concept wordt opgepakt verwacht ik echter dat je eerder meer werk krijgt dan minder. Er zullen immers meer bedrijven het aandurven om op de radio een commercial te laten horen, ook al hebben ze een moeilijk webadres, dat wordt immers door ons ondervangen! Deze bedrijven haken nu af omdat ze de secondes er niet voor over hebben om -zoals in onze fake- het webadres uit te spellen of omdat ze bang zijn dat hun webadres anders niet onthouden wordt of verkeerd gespeld. Bij de wat bekendere merken leidt dit er zelfs toe dat zij op een site van de concurrent komen.
Dus zonder schroom: “Zegt het voort!”
Nogmaals dank en een vriendelijke groet.
Vladimir Budejicky
CEO Radioactie.nl